Vanliga frågor och svar om att flytta

Här hittar du svar på vanliga frågor och funderingar om allt som har med flytten att göra.

Generella frågor

Kan jag köpa/hyra kartonger av er?

Ja, det går alldeles utmärkt att både hyra eller köpa flyttkartonger av oss. Fyll i att du behöver flyttkartonger vid din beställning så får du mer information om hur dessa levereras till dig samt vad som gäller vid återlämning. Du kan boka din flytt här.

Kan jag flytta tyngre föremål med er?

Självklart men du behöver ange detta vid din beställning så att vi kan förbereda eventuell särskild utrustning och hantering.

Vad måste jag förbereda själv inför flytten?

Du bör packa dina tillhörigheter och märka alla kartonger. Om du behöver hjälp erbjuder vi även packhjälp. Se även våra packtips inför flytten.

Utför ni flyttar utomlands?

Vi kan utföra flyttar i hela Sverige men erbjuder tyvärr inte internationella flyttar. Men läs gärna vår checklista för flytt utomlands och vad som är viktigt att tänka på.

Hur hanterar ni värdefulla och känsliga föremål vid en flytt?

Vi hanterar värdefulla och känsliga föremål med största omsorg och professionalism, och använder alltid lämpligt skyddsmaterial. För att du ska känna dig trygg är vi givetvis försäkrade genom Trygg Hansa.

Är ni försäkrade?

Ja, vi är försäkrade genom Trygg Hansa med en s.k. transportörsansvarsföräkring som täcker skador på upp till 10 miljoner kronor. Även vår personal är fullt försäkrade under arbetstid.

Hur betalar jag min flytt?

Du betalar din flytt genom faktura. Någon dag efter genomförd flytt skickar vi dig en faktura vi e-post.

Hur lång tid tar en flytt?

Vi genomför alltid alla våra flyttar under en och samma dag. Exakt antal timmar varierar givetvis beroende på avstånd, trafiksituation och mängden bohag.

Kontor och företagsflytt

Arbetar ni utanför ordinarie arbetstid för att minimera störningar i verksamheten?

Självklart. Vi kan genomföra er kontorsflytt på de tider som passar er verksamhet bäst och som har minst påverkan på er övriga verksamhet.

Kan ni utföra demontering och återmontering av kontorsmöbler?

Ja. Meddela oss detta vid bokning så kan vi lägga till det som en tilläggstjänst samt planera för detta i flyttprocessen.

Tillhandahåller ni packmaterial och kartonger för kontorsinnehåll?

Ja, vi kan tillhandahålla packmaterial och flyttkartonger- välj detta som alternativ eller kontakta oss vid din bokning så ordnar vi det.

Erbjuder ni flytt och magasinering av kontorsmöbler och ej frekvent använt material?

Ja, vi kan erbjuda magasinering av kontorsmöbler. Meddela oss vad du behöver vid din bokning så ser vi till att boka magasineringsplats åt ert företag.

Fler frågor?